vineri, 18 septembrie 2009

Lista lui Monnet

Nici nu crapasera bine geamurile liceului Jean Monnet, ca politia a si inceput operatiunile de cautare a teroristilor. Primii au intrat in actiune sectoristii instalati in punctul fix de supraveghere a cartierului, adica in carciuma. Fix la momentul H + 2 minute, agentul Ragalie a ordonat ferm echipei sale: "Ba, mai radem doua antigeluri mici si pe urma mergem sa vedem ce dracu bubui p'acilea." Dupa aia cautarile au capatat un caracter intens si sistematic, caci au intervenit si serviciile speciale. Harta Bucurestiului a fost impartita in patrate, dupa gradul de risc, aparitiile la TV ale sefilor au fost impartite dupa functii si cautarile au mai continuat o saptamana. Acum, ca si reforma, operatiunile au intrat intr-o faza decisiva, caci autoritatile au intocmit deja o lista cu suspecti. Centrala: Echipele Alfa, Beta, Delta, incepeti operatiunea "Discobolul"! Alfa: Sefuu', asta-i aia cu hotii de cupru? Beta: Nu, ba, e cu pietarii din Obor care dau obolul la smecheri si aia le fac discount. Centrala: Ba, sunteti tampiti? Voi n-ati vazut la stiri ce facem azi?! E aia cu ala de bubui grenada la liceu! Beta: Aha, m-am prins. Am vazut portretul-robot. Alfa: Si io. E un tip sau tipa cu caciula, la care ii place sa arunce cu obiecte, in special grenade, in special pe la licee. Delta: Mda, io am deja un suspect. Centrala: Fantastic, unde l-ai gasit, ma? Delta: Intr-un bloc in Militari, la etajul zece, de unde ticalosul dadea cu pungi de apa in cap la oameni. Centrala: Io stiu, ma? Delta: Sefu', are si ochelari negri! Centrala: Perfect, te-am trecut cu un suspect. Salta-l! Alfa: Sefu', am si io trei paragusi care bubuie carbid intr-o balta in Dristor. Centrala: Grozav, am notat: trei potentiale tinte reperate in Dristor. Alfa: Corectie. Doar doi, ca pe al mai mic l-a chemat ma-sa in casa, la masa. Centrala: Roger. Buni si doi. Beta: Slabut. Io am reperat 50 de suspecti, dintr-un foc. Centrala: Fantastic! Beta: Am o intrebare. Salt tot magazinul de artificii? Centrala: Nu, ma, criteriile sunt stricte. Salta-i numai pa aia care au avut caciuli pe cap acum o saptamana. Alfa: Dom'le, io il salt si pe Faur Isaia, ca de la cerneala la grenada nu mai e decat un pas. Centrala: Corect. Intoarcerea la baza, ca azi ne-am facut planul la suspecti. Haideti, ca o marturisi vreunul ceva.